tisdag 5 maj 2009

Kjol med snurr!

Efter som jag inte har någon egen liten tjej att sy till har jag lånat lilla O för att testa de kläder jag sytt som Viggen inte vill ha. Denna gång sydde jag en "snurrkjol" i stl 110. Jag visste på förhand att lilla O gillar gult & rött, så på färgvalet var jag ganska säker. Däremot har jag inte tidigare sytt kjolar så modell och storlek var lite osäkert. Efter ett samtal med mamman fick jag en första reaktion. Om jag inte minns alldeles galet var den första kommentaren -"Vad vacker den är!" Det omdömet är svårslaget... Tack!

Material: Gul velour & röd stretchjersey från Stoff & Stil

Bäst: Kommentaren från O

1 kommentar:

Maria sa...

Jo visst löd den första reaktionen så... Nästa reaktion var: "Då kan ju pappa vara prinsen och jag prinsessan och du vara drottningen" Undrar om hon då ansåg att jag var som drottningen i "Snövit" ;o)