fredag 8 maj 2009

För utklädning!



Efter alla år jag jobbat i förskola vet jag att de allra flesta barnen älskar att klä ut sig. Särskilt i klänning, vare sig man är pojke eller flicka. För ca 6 år sedan jobbade jag på en småbarnsavdelning där vi hade en förälder som städat undan "lite" tyger och undrade om vi ville ha. Självklart! : svarade vi i personalen. Det visade sig vara minst fem stora kartonger med tyg. Efter genomgång kom vi fram till att det övervägande var glansiga och glittriga tyger, perfekt för att sy vackra klänningar av. Om jag inte minns fel hann jag sy fyra stycken olika klänningar som jag tyvärr inte har bilder på. Men det viktigaste var att de användes flitigt. Har även på senare år gjort ett par stycken. Två stycken finns på Kulla förskola där jag jobbar nu, en har flyttat till Östersund och två stycken (dessa på bilderna) har jag gjort som inte har flyttat utan bor kvar i mitt syrum.




Inga kommentarer: