söndag 14 november 2010

Speciella önskemål!

Ja, ibland får jag förfrågningar om lite speciella saker.

Den här gången kom beställaren med en egen väska, som hon köpt på Gotland om jag inte minns fel. Den Gotländska väskan hade varit hennes favorit länge, men den saknade en del finesser.

Den hade inget foder och inga små fickor. Dessutom var den så välanvänd att det nog var dags för en ny =)

Ja... jag gjorde ett mönster av den gamla väskan och sedan satte jag igång att sätta mitt eget avtryck. Resultatet blev detta. En helt ny modell men inte helt olik min vanliga. Den här modellen ska självklart namnges. Den kommer att heta : "Cajsa"

Från den här vinkeln ser man att denna väska skiljer sig från de väskor jag vanligtvis gör.

Väskan har ett bredare axelband.


Precis som i mina U.K.M-väskor gjorde jag en tvådelad ficka, en ficka med dragkedja, nyckelband och en tryckknapp för stängning.

Här kan man också se att denna väska har en oval botten istället för rektangulär.

Material: Båda tygerna kommer från Maxi Corner.

Inga kommentarer: