tisdag 9 november 2010

Mysiga mössor!

När jag i helgen besökte Syfestivalen i Älvsjö, kunde jag inte åka hem tomhänt. Några tyger var jag bara tvungen att köpa. Framför allt var det JNY design´s tyger som tilltalade mig.

Har idag testat att sy några mössor i några av de nyinförskaffade tygerna.

Lite klurigt att få till det med storlekar är det allt. Planen var att Viggen skulle få en ny mössa.

Den första (till vänster på bilden) blev för stor. Den andra (till höger) blev för liten.

Hmmm... Då tog jag och bytte till stjärntyget.

Den här mössan passade precis på min egen lilla stjärna, och då blev jag så glad att jag svängde ihop den lilla scarfen till honom också =) Material: Alla tyger kommer från JNY design.




Jo förresten... Det två "vågade ränder"- mössorna är till salu!

Stl. 56 & 52

Inga kommentarer: