lördag 2 oktober 2010

Stolt & glad!!!

Ja... det gäller både mig och sonen =)
Ikväll bad Viggen om att han skulle få prova att sy på symaskinen.
Ja, okej. Vad vill du sy då? Frågade jag. "Jag tar nått enkelt som ett näsduksfodral." Fick jag till svar. Men han ville minsann göra det på sitt eget sätt. Han var bara tvungen att ha ett band med karbinhake på och två stycken namnband... "så att man kan se det från alla håll".
Så det blev en lång stund med att välja vilka tyger han skulle använda, och klippa skulle han minsann göra själv. Ja, kort sagt. Det allra mesta har han gjort alldeles själv.
Men stoppa näsdukar i fodralet var inte att tänka på. Det var alldeles för tråkigt. "Och dessutom är jag ju inte ens snorig, mamma"

Viggen var mycket bestämd med att sy alla sömmar på rätsidan. "Annars kan man ju inte se vad duktig jag är på att sy." Var förklaringen, när jag frågade varför?

Dessutom valde han vilka sömmar och vilken tråd som skulle användas. Måste säga att han blivit en fena på att trä maskinen nu. Även undertråden fixar han att byta galant =)

Så här ser baksidan ut!

Kan tänka mig att jag kommer att få ännu mindre tid att sy själv nu, när jag ska samsas med min lilla sötnöt om symaskinen =)