torsdag 15 mars 2012

Laptopfodral & "Axel"

Dagar blir till veckor, och veckor blir till månader.... Tiden bara rinner iväg.
Under hösten 2011 fick jag en rolig förfrågan. En väska för att kunna bära med sig en laptop. Dessutom ett laptopfodral. Väskor har jag ju gjort några stycken av, så det kändes inte som något bekymmer. Men laptopfodral har jag aldrig tidigare gjort, så det blev en liten utmaning. 
Det blev lite shoping för att införskaffa långa dragkedjor, volymmellanlägg och framför allt ett mönster att utgå ifrån. Kändes riktigt skoj att sätta saxen i tyget och påbörja det nya projektet. Det var inte särskilt svårt och jag blev dessutom riktigt nöjd med resultatet.

Inuti väskan valde jag att lägga till lite färg. Dragkedjan och nyckelbandet fick bli blåa. Att jag valde blått är för att jag vet att beställaren fick en blå miljökasse i present av sin yngsta syster  förra sommaren.

Material: Tygerna kommer från IKEA
Axelremmen kommer från Panduro Hobby
Dragkedjor, mönster och mellanlägg kommer från Stoff & Stil

Inga kommentarer: