lördag 1 maj 2010

Sista väskan!!!

Ja, det är definitivt inte den sista väskan som kommer att skapas utav mig, men den absolut sista som tillverkas i detta fantastiska retrotyg.
Mycket vemodigt :( Men nog om detta.
Denna väska beställdes för väldigt länge sedan, och beställaren ville gärna (till skillnad från de övriga jag gjort i detta tyg) ha ett rostbrunt foder. En färg som passar de små blommorna i tyget. Efter en hel del letande hittade jag ett som passade. Var hittade jag då det? Ja, inte i nån av alla de affärer jag besökt, utan hemma hos min kära mamma :) Jag tycker att det blev toppen, och hoppas att även beställaren tycker det.
Nu är det bara själva leveransen som återstår.
Insidan med tvådelad ficka, ficka med dragkedja, nyckelband och näsduksfodral.
Material: Det allra sista av det fantastiska retrotyget från 70-talet,
fodret från min mammas gömmor.